AW: PROTEKTORENTESTS Teil2
Oha...
Der Artikel beschreibt doch nur die Studie einer (immerhin) Universität.
Wenn schon, dann müßtest Du sagen, die Studie sei "Schwachsinn".
Aha.
Du solltest wenigstens den Text lesen, den Du kritisierst.
Es heißt dort:
D.h. es traten Kopfverletzungen auf, und diese waren tödlich. Die Zunahme der Mortalität aufgrund von Kopfverletzungen stieg um 32%.
Beispiel:
Vorher: 5000 Kopfverletzungen, 100 Tote
Nachher: 5000 Kopfverletzungen, 132 Tote
Ja, das wird die dort ansässige Universität wohl aus Kostengründen schon so gemacht haben...
Jaja, ist klar...
"Rauchen schädigt nicht Ihre Gesundheit!
Gez. Dr. Marlboro"
Genaueres kann man sich leicht selbst zusammensuchen, wenn man nur will:
Quelle:
Und viele weitere zum Thema... (s. im verlinkten Text unten)
Aber wenn man es nicht glauben will, dann diffamiert man lieber den Spiegeltext...
Oha...
Der Artikel beschreibt doch nur die Studie einer (immerhin) Universität.
Wenn schon, dann müßtest Du sagen, die Studie sei "Schwachsinn".
Für den Spiegel natürlich nichts ungewöhnliches.
Wenn Kopfverletzungen steigen kann das viele Ursachen haben: steigende Zahl von Fahrern bzw Mototrädern, sehr gutes Wetter usw...
Es heißt dort:
Die Zahl der durch Kopfverletzungen gestorbenen Motorradfahrer habe sich um 32 Prozent erhöht.
Beispiel:
Vorher: 5000 Kopfverletzungen, 100 Tote
Nachher: 5000 Kopfverletzungen, 132 Tote
Für die Studie nimmt man sich dann aber ausgerechnet den vergleichsweise winzigen Staat Pensylvania heraus.
Auch wird nix darüber gesagt inwieweit Unfälle allgemein angestiegen sind (nämlich um genau die gleiche Prozentzahl) und wer von den getöteten Fahren trotz eines Helmes gestorben ist. Letzlich ist es halt immer eine Frage der Selbstverantwortung: man könnte Motorräder auch ganz verbieten, dann sinken die Todesopfer noch stärker und die Gesundheitskosten wohl auch.
"Rauchen schädigt nicht Ihre Gesundheit!
Gez. Dr. Marlboro"
Genaueres kann man sich leicht selbst zusammensuchen, wenn man nur will:
Study authors analyzed data from Pennsylvania's departments of Health and Transportation during the years 2001-2002 and 2004-2005. They found helmet use by motorcyclists involved in reported crashes decreased from 82 percent to 58 percent in the two years after repeal. The authors also looked at data from head injury and non-head injury deaths to determine specifically how many deaths were caused by not wearing helmets. They found the registration-adjusted head injury death rate increased by 32 percent, whereas the non-head injury death rate did not change.
"Our study shows that since the repeal of Pennsylvania's motorcycle helmet law, helmet use has gone down, while head injuries from motorcycle crashes have gone up, even after increased motorcycle registration," said Kristen Mertz, M.D., M.P.H., study lead author and assistant professor, Department of Epidemiology, University of Pittsburgh Graduate School of Public Health. "We looked at both head injuries and non-head injuries to get a clearer picture of the impact of the helmet law repeal. The relatively large increase in head injury deaths and hospitalizations after the repeal suggests that the law was protecting riders."
The study authors looked at hospitalizations per 10,000 registrations from motorcycle crashes by examining discharge data compiled from all acute care hospitals in the state. They found an increase of 42 percent in the head injury hospitalization rate and a 2 percent increase in the non-head injury hospitalization rate. The number of head-injured, hospitalized motorcyclists requiring further care at facilities specializing in rehabilitation and long-term care increased 87 percent after the repeal, and increased 16 percent for non-head injured motorcyclists.
"Our study shows that since the repeal of Pennsylvania's motorcycle helmet law, helmet use has gone down, while head injuries from motorcycle crashes have gone up, even after increased motorcycle registration," said Kristen Mertz, M.D., M.P.H., study lead author and assistant professor, Department of Epidemiology, University of Pittsburgh Graduate School of Public Health. "We looked at both head injuries and non-head injuries to get a clearer picture of the impact of the helmet law repeal. The relatively large increase in head injury deaths and hospitalizations after the repeal suggests that the law was protecting riders."
The study authors looked at hospitalizations per 10,000 registrations from motorcycle crashes by examining discharge data compiled from all acute care hospitals in the state. They found an increase of 42 percent in the head injury hospitalization rate and a 2 percent increase in the non-head injury hospitalization rate. The number of head-injured, hospitalized motorcyclists requiring further care at facilities specializing in rehabilitation and long-term care increased 87 percent after the repeal, and increased 16 percent for non-head injured motorcyclists.
Und viele weitere zum Thema... (s. im verlinkten Text unten)
Aber wenn man es nicht glauben will, dann diffamiert man lieber den Spiegeltext...
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