Poison 3,Mantra 4

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  • jochen_
    Registrierter Benutzer
    • 01.02.2008
    • 386
    • Jochen

    #46
    AW: Poison 3,Mantra 4

    Zitat von Reiner
    Wenn ich das richtig interpretiere, dann bist Du der Meinung, dass der M4 und der Stratus 8 absolut oben mitfliegen werden und bem Poison3 weiss man es noch nicht.
    Wie kommst Du zu dieser Annahme. Ich habe noch keinen Stratus 8 und auch noch keinen M4 fliegen sehen. Abgesehen davon auch noch keinen P3.
    Bei Dir scheint das Marketing ja bestens zu funktionieren.
    Man hat mich gefragt und das ist meine Antwort.
    Nur weil Du einen Poisen fliegst, musst Du Dich doch nicht gleich angegriffen fühlen.
    Woher ich welche Infos beziehe möchte ich hier nicht preisgeben, doch mit Marketing hat das wenig zu tun.

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    • Dennis_the_menace
      Registrierter Benutzer
      • 22.10.2005
      • 1328

      #47
      AW: Poison 3,Mantra 4

      Zitat von jochen_
      Woher ich welche Infos beziehe möchte ich hier nicht preisgeben, doch mit Marketing hat das wenig zu tun.
      Müssen ja gaaaanz heiße Quellen sein
      Das Reh springt hoch, das Reh springt weit
      Warum auch nicht? Es hat ja Zeit!

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      • jochen_
        Registrierter Benutzer
        • 01.02.2008
        • 386
        • Jochen

        #48
        AW: Poison 3,Mantra 4

        Zitat von Dennis_the_menace
        Müssen ja gaaaanz heiße Quellen sein
        Warum denn gleich so sarkastisch. Um auf meine Anfangsaussage zurück zu
        kommen. Man wird sehen was die Saison bringt. Danach sind wir denke ich alle schlauer.

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        • SATurn
          Registrierter Benutzer
          • 11.06.2003
          • 1518
          • Mike Kozak

          #49
          AW: Poison 3,Mantra 4

          Für alle die Termik (das Magazin ) nicht lesen:

          Der Serienhochleister M4 welcher im Dezember fertig werden soll, wird "(...) dieselbe Streckung und Zellenanzahl wie sein Vorgänger haben, aber 0,6 bis 0,7 Gleitzahlen besser gleiten, beschleuniogt noch mehr", wie uns Mike Cavanagh freudestrahlend erklärte.
          Gruß, Mike
          Gruß, Mike

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          • Christian
            Registrierter Benutzer
            • 03.06.2001
            • 2870
            • Christian Lehmann
            • Kiefersfelden

            #50
            AW: Poison 3,Mantra 4

            Zitat von SATurn
            Für alle die Termik (das Magazin ) nicht lesen: Der Serienhochleister M4 welcher im Dezember fertig werden soll, wird "(...) dieselbe Streckung und Zellenanzahl wie sein Vorgänger haben, aber 0,6 bis 0,7 Gleitzahlen besser gleiten, beschleuniogt noch mehr", wie uns Mike Cavanagh freudestrahlend erklärte.




            Gruß, Mike
            Der M3 hat ja 9,5 bis 9,8 dann werden das ja 10,1-10,5 sein,... aber Gleitzahl ist ja nicht alles :-) schade nur das es immer noch kein Xl gibt. Der Urmantra war in XL verfügbar der M2 und M3 nicht mehr sch-ADE :-(
            --------------------
            www.bbq-team.de
            --------------------

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            • SATurn
              Registrierter Benutzer
              • 11.06.2003
              • 1518
              • Mike Kozak

              #51
              AW: Poison 3,Mantra 4

              Im paraglidingforum.com wurde ein französischer Bericht eines Fluges mit dem M4 übersetzt.

              Da meine Französischkenntnisse aber zu eingerostet sind, belasse ichs bei der englischen Übersetzung, um nicht noch mehr Ungenauigkeiten zu produzieren. Vielleicht findet sich ja jemand der die englische Übersetzung nachbessern kann, für den Fall, daß dies notwendig sein sollte.

              He said that the new technologies of the new generation of gliders like the Delta, R10, or M4 are very stable and homogeneous never found in their respective category.With the M4 you have the impression that the glider is very easy to fly,without parasite deformation found earlier on the M3.
              Roll movement that characterize the OZONE gliders are now absent. You are 100% focusing on the flight rather than on the glider.He feels that it has very good glide and the only difference bettween the comp gliders is the full speed that is limited below 60 to pass the certification. Big ears are stable and stays without ocillations !
              He found also that the turning behavior is close to the DELTA with a lesser dive.
              His final opinion about the M4 ,that it is so accessible ,and beside that it will be certified EN-D, he thinks that it will be convenient to a bigger public.
              Gruß, Mike
              Gruß, Mike

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              • Baschi
                Registrierter Benutzer
                • 05.09.2008
                • 579
                • Sebastian

                #52
                AW: Poison 3,Mantra 4

                Zitat von SATurn
                He found also that the turning behavior is close to the DELTA with a lesser dive.
                Mist, der Satz erzeugt Kaufgelüste

                Schau mer mal, wenns soweit ist, obs auch wirklich so ist.......

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                • SATurn
                  Registrierter Benutzer
                  • 11.06.2003
                  • 1518
                  • Mike Kozak

                  #53
                  AW: Ozone Mantra 4

                  Neuigkeiten aus erster Hand (Luc Armant on PGF):

                  Zitat von Luc Armant
                  Hi,
                  M4 has recently passed the load test at air turquoise.
                  We're making our best to release it as soon as possible. The weather is really not helping !
                  it's seems to be the worse automne-winter ever down here...
                  Cheers,
                  Luc
                  Gruß, Mike
                  Gruß, Mike

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                  • SATurn
                    Registrierter Benutzer
                    • 11.06.2003
                    • 1518
                    • Mike Kozak

                    #54
                    AW: Ozone Mantra 4

                    Selbe Quelle:

                    Zitat von Luc Armant
                    M4 has the same sort of geometric specs than M3 but with much higher glide ratio wich, I believe, will be, by far, the highest of EN D class (for sure depending of what other manufacturers are going to release !). Better sink rate as well. Dav managed to optimise a bit more the line drag and reduce massively the profile drag thanks to R10 profile technology.
                    The wing is also slightly more easy and confortable than M3.

                    I'm very impatient that pilots can fly it ! I find it so sweet to fly !

                    Cheers,
                    Luc
                    Gruß, Mike
                    Gruß, Mike

                    Kommentar

                    • Baschi
                      Registrierter Benutzer
                      • 05.09.2008
                      • 579
                      • Sebastian

                      #55
                      AW: Poison 3,Mantra 4

                      Und nochmal die gleiche Quelle:
                      Hi All,
                      Luc is a lot better placed to comment on the wing it self which is always the most important part of what I think most pilots want to hear about. I can only add that we try not to say too much in advance as there are always a lot of unknowns in any wing's development. From the start I have been very excited, hearing the M4 proto feedback from the design team, but reluctant to go too public as at the end of the day, the only truly important feedback is what actual pilots find when they try the wing. We might be confident about what we have got, but as the English saying goes "the proof is in the pudding" Smile

                      We hope you like our final "pudding" Laughing , although it is taking a little longer to release than was intended. The reasons for that delay have been speculated upon in this thread so I thought I should explain the delay. I have also written a bit about this in the Geo III thread. We have had larger than expected demand from summer 2010 and so far, over winter too, and this has meant that production time has been too long for new orders - that is not a good service. We would have just made the delays longer by releasing the M4 so decided to hold off with the M4 (and the Rush 3, Geo III and Speedster).

                      Waiting has had several benefits. Firstly we have completed our expansion of production. This was needed to increase capacity to cope with the facts that the new generation of performance wings, spearheaded by the R10 and Delta, take 20% more production time than previous wings and to hopefully satisfy the increased demand we have been lucky enough to receive. This should also help with the spikes in demand when we launch the new wings.

                      The other major benefit in delaying the release of the M4 (and the Rush 3) is that it has allowed the design team to keep developing new ideas (it is always difficult to know when to say "stop" in any development cycle). This means that although we were happy to go to launch with one of the first protos of the M4 that had a performance gain of 0.6 in glide over the M3, the additional work has increased this to at least 0.8. I say at least because we suspect it is now higher, but have not had the weather to check properly. As an aside the Rush 3 is about 0.2 away from a Delta.

                      But with both wings, it is not just performance that is important, it is the whole package (or a wing's True Performance) that is important, however confident we may feel from our own experiences, we will always be stressed and unsure until we start to get the first feedback from real pilots after we launch the wing, hopefully confirming what we think we already know!

                      M4 sizes: It is always hard to satisfy everyone, but we have tried to increase the appeal over the M3 by adding a size. So we will have S 65-85, MS 80-95, ML 90-105, L 100-120. Sorry, no XL, but we would have to design the wing with "bigger" materials to increase the weight options and that would sacrifice performance which is one of the stronger design criterias in this sector of the market. You could say that we have designed a wing for the larger part of the market rather than the largest parts!!! No offence intended, just simple design goals.

                      Launch dates. If the weather plays ball, and testing goes well, then we would hope to have the M4 (and Rush3 and Speedster) actually in production in the middle of February, deliveries starting around the end of that month. For sure that plan/prediction is not an exact science and I am sure there will be some hic-cups, but in theory that is what looks like being possible.

                      I think that is the most that we have ever written about a wing before its actual launch. Hope I'm not left eating humble pie, but I thought it only fair to be as open as possible.

                      All the best to everyone, and thank you to all pilots for last year's support. We don't like to shout, but it was an unbelievable year for us, amazing, and we can only hope that 2011 is just as unbelievable.
                      Thanks and happy 2011 flights,
                      Mike on behalf of the whole Ozone team.

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                      • Subway
                        Registrierter Benutzer
                        • 02.12.2008
                        • 181
                        • Fredi Bach

                        #56
                        AW: Poison 3,Mantra 4

                        Delta wurde mit einer Gleitzahl von 9.6 von Thermik gemessen (M3@9.7,Mentor 2@9.3). Das würde dann nach Aussage von Ozone (und Aussagenen von Nova) wie folgt aussehen:

                        Mentor 2: 9.3
                        Rush 3: 9.4
                        Factor 2: 9.6
                        Delta: 9.6
                        M3: 9.7
                        M4: 10.5+

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                        • Gast

                          #57
                          AW: Poison 3,Mantra 4

                          Oh Mann, mir läuft das Wasser im Mund zusammen. Vor allem da ich meinen ausgelutschten M3 M mit einem brandneuen Peak 2 L ausgiebig vergleichen konnte (beide an der Oberkante belastet) und wieder einmal feststellen musste, dass die 350 Stunden alte Tüte verdammt gut geht. Und jetzt kommt schon der M4 - das wird ein Fest :-)

                          P.S.: Konnte auch gerade in Spanien mit einigen Wundermentoren herumfliegen. Nichts auffälliges gesehen (lag vielleicht daran, dass ich nicht so weit nach unten bzw. hinten schauen kann). Sorry, musste jetzt mal sein (und ist nicht so arg ernst gemeint ;-)

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                          • SATurn
                            Registrierter Benutzer
                            • 11.06.2003
                            • 1518
                            • Mike Kozak

                            #58
                            Erste Bilder vom OZONE Mantra 4





                            Quelle: PGF
                            Gruß, Mike

                            Kommentar

                            • Na Servus
                              Registrierter Benutzer
                              • 18.09.2003
                              • 496
                              • The Special One
                              • Bremgarten

                              #59
                              AW: Erste Bilder vom OZONE Mantra 4

                              Zitat von SATurn
                              Wenn der so gut geht wie er aussieht, ist er bestellt!
                              Servus

                              ________________________________________________________

                              Verdammt bin ich gut......

                              Kommentar

                              • SATurn
                                Registrierter Benutzer
                                • 11.06.2003
                                • 1518
                                • Mike Kozak

                                #60
                                AW: Erste Bilder vom OZONE Mantra 4

                                Zitat von Na Servus
                                Wenn der so gut geht wie er aussieht, ist er bestellt!
                                Erstmal ein Hands-on abwarten würd ich sagen. Wenn das verarbeitete Tuch so filigran wie beim R10 ist, dann wäre das sicher ein No-Go für jene Piloten die sich nicht alle 1 bis 2 Jahre neues Material leisten können.

                                Die Leistung in Ehren, aber was aushalten soll das Teil schon
                                Gruß, Mike

                                Kommentar

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